تیپ شخصیتی برون‌گرا

84 / 100

تیپ شخصیتی برون‌گرا

تیپ شخصیتی برون‌گرا یا ESTP معمولاً شخصی مطمئن و جالب است. دوست دارد با کسانی باشد که علایق و ماجراهای لذت‌ بخش خود را با او در میان بگذارند. رفتاری جذاب و همه‌ گیر دارد اما در ضمن می‌ تواند صریح، مستقیم و قاطع باشد. انرژی بیش از اندازه دارد. پیوسته در تب و تاب و تلاش است. این تیپ در محل کار مبتکر، پرمایه و عمل‌ گراست. دوست دارد با حقایق رو به‌ رو شود و به شدت نتیجه‌ گراست. او در برخورد با مسائل از منطق استفاده می‌ نماید و زیر فشار بسیار خونسرد عمل می‌ کند. او از مشاغل پرانرژی و پر استرس لذت می‌ برد و می‌ تواند چند پروژه را با هم انجام دهد.

تیپ شخصیتی برون‌گرا کیست؟

تیپ ESTP در محل کار مبتکر، پرمایه و عمل‌ گرا است. دوست دارد با حقایق روبرو شود. به شدت نتیجه‌ گرا است و در برخورد با مسائل از منطق استفاده می‌ کند. او می‌ تواند حقایق مختلفی را درک و آنها را به یاد بیاورد. از اینکه در آخرین لحظه کارها را انجام بدهد، لذت می‌ برد. زیر فشار بسیار خونسرد است. می‌ تواند موقعیت‌ های پر فشار را نرم و ملایم بکند. رفتاری محکم و فشرده دارد.

او دنبال موفقیت و شناخت می‌ گردد. رقابت‌ جو است و در بحران‌ ها و گرفتاری‌ ها به هیجان می‌ آید. تنها در صورتی مطابق مقررات رفتار می‌ کند که بتواند به خواسته‌ های خود برسد. متقاعد کننده است و خودش را به سرعت بالا می‌ کشد. اغلب چند پروژه را با هم انجام می‌ دهد. از مشاغل پر انرژی و پر استرس لذت می‌ برد. جمله‌ی افراد تیپ شخصیتی برون‌گرا : «فرد کنجکاوی هستم و می‌ توانم به ايده‌ ها توجه کنم و سريعا تصميم بگيرم»

تیپ شخصیتی برون‌گرابرخورد با تیپ شخصیتی برون‌گرا چگونه است؟

تیپ شخصیتی برون‌گرا یا ESTP در ارتباط با دیگران مستقل است و آزادی را دوست دارد. او دوست ندارد کنترل شود. زیر فشار به سادگی احساس می‌ کند که گیر افتاده است. همیشه مترصد ماجراها و تجربه جدید است. خوشبین است و وقت زیادی را صرف نگرانی و تأسف نمی‌ کند. آشنایان زیادی دارد و با گروه‌ های مختلف مردم به خوبی کنار می‌ آید. علاقه چندانی به پرداختن به مباحث عاطفی و میان فردی ندارد. او دوست دارد شرکای زندگی بالقوه خود را تحت تاثیر جاذبه، موفقیت و توانمندی خود قرار دهد.

در زمینه‌ های مادی بسیار سخاوتمند است اما ممکن است کارهای مشخصی را که برای ایجاد صمیمیت لازم است فراموش کند. شادی و هیجان را به روابط خود می‌ آورد. تحت تأثیر تضاد و تعارض تحریک می‌ شود و به هیجان می‌ آید. این تیپ می‌ تواند غیر قابل پیش‌ بینی باشد. ممکن است عکس آنچه را که شما انتظار دارید انجام دهد و لزومی برای توجیه رفتارش احساس نکند.

تیپ شخصیتی برون‌گرا ESTP دوست دارد که در کانون صحنه قرار بگیرد و داستان تعریف کند و لطیفه بگوید. او از چیزهای خوب زندگی لذت می‌ برند و وقت زیادی را صرف معاشرت‌ های اجتماعی می‌ کند. دوست دارد ریسک بکند و کارهای مخاطره‌ آمیز انجام بدهد. از جمله، از کوهنوردی، اسکی، شکار، پرش با چتر نجات، قایقرانی و موج‌ سواری لذت می‌ برد. روابط شخصی و صمیمانه برای او از اهمیت چندانی برخوردار نیست. او به رقابت، فعالیت و ماجرا بهای بیشتری می‌ دهد.

تیپ شخصیت برون‌گرا

پیشنهادهای توسعه فردی برای یک تیپ شخصیتی برون‌گرا

  • اگر می‌ خواهید در محل کار مورد احترام دیگران واقع شوید به روش‌ های استاندارد انجام کارها توجه کنید.
  • برای اینکه پروژه‌ های شما با قبولی بیشتری مواجه شوند، برنامه علمی بریزید و به بداهه‌ کاری صرف توجه نداشته باشید. سرهم‌ بندی نکنید.
  • به کارهای ناخوشایند اما مهم توجه کافی مبذول دارید.
  • مراقب باشید که دیگران را با قاطعیت و رک‌ گویی بیش از اندازه خود ناراحت نکنید.
  • سعی کنید با توجه کردن به دیگران سخاوت خود را نشان دهید.
  • «دوستت دارم» گفتن را فراموش نکنید. از دیگران تعریف و تحسین کنید.
  • آنقدر در پروژه‌ های خود محو نشوید که دوستان و عزیزانتان را فراموش کنید.
  • به ارزش‌ های والاتر توجه داشته باشید‌.
  • به اینکه اعمال و رفتار شما، روی شما و دیگران چه تأثیری بر جای می‌ گذارد، توجه کنید.

برای مطالعه مقاله ” برونگرا کیست؟ چه ویژگی و شخصیتی دارد؟ ” کلیک کنید.

برای دریافت خدمات حضوری مجموعه سرو هانا و برای دریافت خدمات آنلاین اپلیکیشن فارگو در خدمت شماست.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!