رابطه

84 / 100

5 راه برگرداندن هیجان به رابطه

آیا شما هم بعد از چند وقت احساس یکنواختی و تکرار در رابطه را تجربه می‌ کنید؟ و بعد دلتان می خواهد که روزهای اول رابطه بازگردد و به همان اندازه روزهای اول از بودن کنار همسرتان لذت ببرید؟ در این مقاله 5 راه یرگرداندن هیجان به رابطه آورده شده است:

قدردانی خود را نشان بدهید.

ممکن است گاهی بگویید «دوستت دارم» و این جمله نشان دهنده قدردانی شما به همسرتان است، اما، این که نشان بدهید دقیقا چه چیز او را دوست دارید، بسیار ارزشمندتر است. برای مثال، زمانی که متوجه می شوید همسر شما خانه را تمیز کرده و برای این کار از او تشکر می کنید؛ شما برای کار خاصی (تمیز کردن منزل) از او تشکر کرده ا‌ید.برگرداندن هیجان به رابطه

نشان دهید که با تیزبینی، کوچک ترین حرف ها یا کارهای او را زیر نظر دارید و قدردان خوبی های او هستید و محبت او برای شما به معنی همه‌ چیز است. در مقابل می توانید این باور را داشته باشید که کارهای خانه وظیفه همسرم است؛ اما وقتی قدر محبت های او را می دانید و به آن ها توجه می کنید، در کیفیت رابطه تان در درازمدت سرمایه گذاری ارزشمندی کرده اید.

گاهی توصیه می شود «جلسات قدرشناسی» با همسر خود داشته باشید. هرشب با یکدیگر در مورد ارزش و معنای زندگیتان و نقش همسر در شکل گیری آن گپ بزنید. درک می کنیم که ممکن است هر شب این امکان را نداشته باشیم که با همسر خود در این باره صحبت کنیم، اما هفته ای یکبار هم تاثیرات شگفت انگیزی برای شما و رابطه شما به وجود خواهد آورد. بدون در نظر گرفتن چارچوبی این کار را انجام دهید.برگرداندن هیجان به رابطه

جواب همدلانه

هر انسانی نیاز به شنیده شدن دارد. وقتی همسر شما در حال صحبت درباره موضوعی است، از جواب های سریع و گذرا دوری کنید. اجازه دهید متوجه شود که چقدر برای او اهمیت قائل هستید. اجازه دهید ببیند که شما او را می شنوید. با این کار بسیاری از سوء تفاهم ها برطرف می شوند و ارتباط شما نزدیک و نزدیک تر خواهد شد.

آغوش، حمایت و لبخند را فراموش نکنید.

در آغوش گرفتن، به همسر شما احساس پیوند می دهد. پیوند به آغوشی امن که می شود به آن در زمان های سخت پناه برد. انسان موجودی پیوند جو است و با ارتباط هایش تعریف می شود؛ پس عجیب نیست که آن را به عنوان راه حلی برای استحکام روابط معرفی کرده ایم.برگرداندن هیجان به رابطه

قرارهای دو نفره

رابطه شما از هرچیزی مهم تر است. کار و فرزندان همگی در اولویت های بعدی قرار می گیرند. اگر همه وقت خود را صرف هرچیزی غیر از رابطه تان کنید، رابطه را از دست خواهید داد. مثل هر چیز گرانبهای دیگری، رابطه هم نیاز به توجه و مراقبت دارد. بالاخره، کار و فرزندان شما روزی شما را رها می کنند اما همسر شما هرگز. پس برای باهم بودن وقت خالی کنید. از هر فرصتی برای تنها شدن استفاده کنید و برنامه های متنوعی را برای باهم بودن برنامه ریزی کنید.

هر دو هفته برنامه های مهیج تدارک ببینید.

یک تفریح را انتخاب کنید که هر دو نفر شما به آن علاقه مندید. در کنار این، لیستی از تفریحاتی که به آن علاقه دارید را بنویسید. بعد، نوشته های خود را باهم مقایسه کنید. چیزهای مشترک بین شما همان تفریحی است که باید جدی‌ تر به آن فکر کنید. حالا نوبت به برنامه ریزی و تعیین روز و ساعت معین است.
یک برنامه مفرح نیازی به هزینه های بسیار ندارد. شاید فعالیت محبوب شما پیاده روی باشد. مهم نیست که فعالیت انتخابی چیست، این کنار هم بودن شما و وقت گذاشتن برای یکدیگر است که معنا را به رابطه شما باز می گرداند و از رابطه شما تکرار و یکنواختی را دور می کند. به فکر فرعیات نباشید، اصل کیفیت رابطه شماست که فقط با توجه و مراقبت سرپا نگه داشته خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم 5 رفتار کلیدی برای تجربه رابطه بهتر را بخوانید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!