۵ مهارتی که پیش از ازدواج باید کسب کنید

83 / 100

۵ مهارتی که باید پیش از ازدواج کسب کنید :

پیش از ازدواج سعی کنید این پنج مهارت را کسب کنید. هر مسیر تازه ای برای ورود به آن باید ابزار لازم و دانش کافی از راه را داشته باشید. رابطه زناشویی نیمی هنر و نیمی دانش است. و با بالا بردن دانش خود پیش از ازدواج می توانید شانس موفقیت خود  را در داشتن ازدواجی پایدار بالا ببرید. مشاوره پیش از ازدواج می تواند شما را تا حد زیادی در این امر یاری دهد.

آمادگی برای ازدواج

ازدواج تصمیمی مهم و بسیار تاثیر گذار برای باقی عمر هر فرد است. و برای اینکه تصمیمی به این مهمی را بگیرید باید مهارتهای لازم را داشته باشید. مهارتهایی که به شما کمک می کنند تا ازدواجی درست و پایدار داشته باشید. امروزه دیگر ازدواج با دیدی سنتی صورت نمی گیرد که در آن دو جوان به صرف بالغ و بزرگسال شدن تن به ازدواج دهند و سبک زندگی امروز و دانش و مهارت هایی که هر فرد در عصر جدید کسب می کند مانع از این می شود که فرد کورکورانه و صرف تقلید قدم در مسیری بگذارد که هیچ آشنایی از آن ندارد.

۵ مهارتی که پیش از ازدواج باید کسب کنید

1- خودشناسی:

پیش از ازدواج و شروع به شناخت دیگری، ابتدا باید از خود و نیازهای ‌تان آگاهی داشته باشید. بدانید که خواسته شما از شریک زندگیتان چیست و این خواسته ها را ارزیابی کنید. گاهی صحبت با یک روانشناس و مشاور می تواند بسیار به افزایش آگاهی شما کمک کند. خودشناسی به این معنی است که ما توانایی ها، نیازها، و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و درکی درست و منطقی از خود داشته باشیم. هم چنین از نشانه های خود آگاهی این است که خواسته های شما مناسب با توانایی و شرایط شما هماهنگ باشد. خودشناسی و درک درست از خودتان به شما این توانایی را می دهد تا دیگران را نیز به درستی درک کنید. و نیز از آنها توقع به جا و منطقی داشته باشید.

2- تاب ‌آوری و توانایی حل مسئله:

ازدواج و زندگی مشترک همیشه بر وفق مراد نخواهد بود. پیش از ازدواج باید بدانید که با شروع زندگی مشترک و جدا شدن از خانواده شما به طور تمام و کمال مسئول تمام وقایع زندگی خود خواهید بود. ممکن است اشتباه کنید، شرایط نامطلوب شود و شما متحمل سختی و دشواری های زیادی شوید. و این امری طبیعی است. اما برای مقابله با مشکلات باید خود را از پیش آماده کنید. باید تاب آوری خود را در برابر مشکلات بالا برده، سعی کنید تا مسائل و مشکلات را با شریک خود حل کنید. نه اینکه از مشکلات فرار کرده و یا آنها را نادیده بگیرید که در این صورت زندگی شما با شکست مواجه خواهد شد.

 3- توانایی برقرار ارتباط و گفتگوی موثر

نکته ای در ازدواج و رابطه مشترک بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که هر دو طرف بیش از هرچیز به یک زبان مشترک برای برقراری ارتباط با یکدیگر دست پیدا کنند. در مواجه با هر مشکل و مسئله ای در زندگی و در هنگام بروز ناراحتی ها شما باید بتوانید با شریک خود به طور درست و سالم گفتگو و احساسات خود را بدون پرخاشگری و غر زدن و تخریب طرف مقابل بیان کنید. این مهارتی است که می تواند شما را از آزمونی در زندگی موفق بیرون بیاورد و یک گفتگوی موثر شما بیان احساسات به طور درست و صحیح، درک شما و برداشت شما از موقعیت و بیان احساس شما نسبت به شریک‌تان هست.

4- رازداری و حمایت

پیش از ازدواج شما باید به این درک برسید که زندگی مشترک دیگر مانند زمان تجرد که شما همه چیز را با خانواده در میان می گذاشتید نخواهد بود. بلکه در زندگی مشترک شما مسائل را با شریک خود تنها در میان می گذارید. باید تلاش کنید تا مسائل زندگی خصوصی خود را با دیگران بازگو نکنید. و همچنین پیش از ازدواج باید توانایی همدلی و همراهی را در خود ببینید. اینکه بتوانید از شخص دیگری که به تازگی همسر شما شده است حمایت کنید. در ناراحتی‌ هایش با او همدل باشید و او را پیش خانواده خود محترم  بدارید. بسیار مهم است که همسر شما احساس کند پیش شما و خانواده‌ تان جایگاه دارد و دارای ارزش است.

5-درک تفاوت ها و پذیرش

یکی از کلیدی ترین اصولی که پیش از ازدواج باید آن را بیآموزید، اینست که بدانید هیچ انسانی کامل نیست. و هیچ دو نفری مانند هم و شبیه به هم فکر نمی کنند و دنیا و اتفاق های آن را درک نمی کنند. شما زمانی که با شخصی ازدواج می کنید باید تفاوت ها و خصوصیات او را بپذیرید و بدانید اینکه او مشابه شما فکر و رفتار نمی کند، به معنی این نیست که او اشتباه می کند یا طرز فکر و رفتار او غلط است . هرگز سعی در تغییر یکدیگر نداشته باشید. بزرگترین آفت زندگی مشترک این است که دو نفر تلاش کنند تا دیگری را باب میل خود تغییر دهند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!